بهترین وکیل پایه یک دادگستری

قطعا بهترین وکیل پایه یک دادگستری میتواند در حل پرونده های پیچده به شما بیشترین کمک را نماید

وظایف وکیل پایه یک دادگستری

بهترین وکیل پایه یک دادگستری وظیفه دارد که قبل از طرح دعوا برای موکلش و در تمام مراحل دادرسی برای ایجاد صلح و سازش میان طرفین پرونده تلاش کند.

وکیل پایه یک موظف است که متن وکالت‌نامه و قرارداد مالی را به طور واضح و به قید رقم دقیق حق‌الوکاله تنظیم کند و یک نسخه از وکالت‌نامه در اختیار موکل قرار دهد.

وکیل پایه یک دادگستری موظف است برای تمام اسناد درریافتی به موکلش رسید دهد.

وکیل پایه یک موظف است که بعد از انعقاد قرارداد با موکلش نسبت به تنظیم دادخواست، شکوائیه و لوایح مرتبط با پرونده حقوقی اقدام نماید. همچنین به جز در مواردی که عذر موجه از سمت وکیل وجود داشته باشد، او باید در جلسه دادگاه و جلسات دادرسی حاضر شود و از پرونده قضایی و موکلش دفاع کند.

وکیل پایه یک دادگستری وظیفه دارد که تمام ابلاغیه‌های مربوط به پرونده قضایی موکلش از جمله رای صادری را در موعد زمانی قانونی مشاهده کرده و آن‌ها را به موکلش اعلام کند.

 وکیل‌های پایه یک دادگستری برای ارائه مشاوره حقوقی، نگارش اسناد حقوقی، نمایندگی در دادگاه، دفاع در مورد اتهامات جنایی و مدیریت مسائل مربوط به حقوق مالکیت فکری، املاک و مستغلات و مسائل خانوادگی استخدام می‌شوند.

وکیل پایه یک دادگستری باید دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق با حداقل ۵ سال سابقه کار باشد.

وکیل‌ های پایه یک دادگستری می‌توانند در دادگاه‌های مختلف اعم از دادگاه‌های عمومی، انقلاب، اداری و انقلاب اسلامی فعالیت کنند. به علاوه، وکیل‌های پایه یک دادگستری می‌توانند در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی نیز به عنوان مشاور حقوقی فعالیت کنن

دکتر عباس پهلوان زاده

وکیل پایه یک دادگستری

پرونده‌های وکیل پایه یک دادگستری شامل چه موضوعاتی است؟

وکیل ملکی وکیلی است که برای حل و فصل دعاوی حقوقی و کیفری درباره‌ی مسائل مالی و دعاوی اموال غیر منقول به دفاع از موکل می‌پردازد برای مثال برخی از پرونده های مرتبط به وکیل ملکی شامل موارد ذیل میباشد: 

  • وکیل ماده صد
  • وکیل فروش مال غیر
  • وکیل تصرف عدوانی

وکیل خانواده وکیلی است که دارای تخصص و تجربه در اقامه و رسیدگی به دعاوی خانوادگی می‌باشد مانند : 

  • وکیل مهریه
  • وکیل طلاق
  • وکیل ارث

وکیل دیوان عدالت اداری وکیلی است که تسلط کامل بر مباحث قانون شهرداری‌ها و اطلاع از رویه قضایی دیوان عدالت اداری و همچنین آرای صادر شده از هیات عمومی دیوان عدالت اداری را داشته باشد

 وکیل جرایم اقتصادی می بایست متبحر و متخصص در کلیه قوانین متعدد و پیچیده امور پولی و بانکی کشور باشد. قوانینی مانند تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری را باید با تجربه عملی در پرونده های متعدد به نتیجه رسانده باشد. اصولاً به دلیل مهم بودن این جرم در جرایم کیفری، وکلای موفق در زمینه جرایم اقتصادی سوابق وکالت خود را به همراه حکم های قطعی به نفع موکل، به مراجعه کننده ارائه می دهند تا اطمینان خاطر او را جلب نمایند.

وکیل شرکت شخصی است که بر موضوعات حقوقی مختلف که با شرکت‌ها در ارتباط است اشراف کامل دارد و با قوانین مختلف از قبیل قانون تجارت و لایحه اصلاحی شرکت‌های سهامی و قوانین مرتبط دیگر آشنایی کامل دارد

وکیل موفق در پرونده هایی با موضوع کارگر و کارفرما و تأمین اجتماعی باید در ابتدا خودش را به جای موکل و در وهله دوم به جای طرف مقابل گذاشته تا درک صحیحی از ماوقع داشته باشد، سپس می تواند با تکیه بر علم و تجارب کسب شده از رویه های قضایی اقدام به جلو راندن پرونده نماید. همچنین او‌ باید مسلط بر تمامی قوانین تأثیر گذار بر قانون کار باشد که از جمله آنها قانون مدنی و تجارت است. وکیل متخصص در پرونده های قانون کار باید تسلط کامل به آراء وحدت رویه و نظریه ­های مشورتی داشته باشد چرا که این نظریه ها تأثیر بسزایی در نوع تصمیم گیری نهایی قضات دارند.

‫0/5 ‫(0 نظر)
سلام چطور میتونم کمکتون کنم ؟