بنیاد حقوقی سخن آرا

دفتر مرکزی: تهران، شهرک غرب

شعبه کرج: فلکه اول گوهردشت

مواردی که در این مطلب می‌خوانید

اختلاف در پرداخت حق بیمه

ارتباط مستقیم با مشاور و وکیل متخصص

نگران نباشید، موسسه حقوقی سخن آرا در کنار شماست
اختلاف در پرداخت حق بیمه

اختلاف کارگر و کارفرما در پرداخت حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی

به استناد ماده 39 قانون تأمین اجتماعی، کارفرمایان موظفند حق بیمه کارگران خود را تا پایان ماه بعد به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کنند.

در ازای مبلغ حق بیمه پرداخت شده، شعبه اجرایی سازمان تأمین اجتماعی مبادرت به ایجاد سابقه برای کارگر می نماید. سازمان تأمین اجتماعی مجاز است به منظور بررسی صحت و سقم ادعای مندرج در لیست از جمله تعداد بیمه شدگان، اشتغال یا شاغل نبودن کارگران ادعایی، میزان دستمزد اعلامی و حق بیمه پرداخت شده و ….. اطلاعات موجود در لیست را مورد ارزیابی قرار دهد که در صورت مطابقت نداشتن اطلاعات ارسالی با واقعیت، هر یک دارای آثار و تبعات مربوط به خود می باشد که در جای خود نسبت به آن بررسی خواهیم کرد.

با وجود تکلیف کارفرما به پرداخت حق بیمه، مشاهده می شود که برخی کارفرمایان حق بیمه کارکنان خود را پرداخت نمی کنند یا به صورت ناقص انجام می دهند. در این صورت چنانچه بیمه شده سابقه پرداخت حق بیمه در سیستم سوابق سازمان تأمین داشته باشد، می تواند به استناد دستورالعمل 539/5000 ، مستندات خود از جمله قرارداد کار خود را به سازمان ارائه کرده و خواستار احتساب سابقه خود گردد.

در غیر این صورت (نداشتن سابقه پرداخت حق بیمه) باید با مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار رسیدگی به موضوع و احتساب سابقه ایام اشتغال خود گردد.

لازم به ذکر است در روند اجرای کار (اعم از اینکه شعب سازمان به موضوع رسیدگی کنند یا ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی) نکات مهمی وجود دارد که اطلاع از آن کمک خواهد کرد حق بیمه شدگان محترم تضییع نگردد.

بنیاد حقوقی سخن آرا با بهره مندی از کادری مجرب و متخصص در حوزه کار و تأمین اجتماعی آماده ارائه خدمات حقوقی به شما عزیزان می باشد و جهت آشنایی با نکات مزبور و بهره مندی از اطلاعات مشاوره ای در کرج و تهران به مشاورین ما در حوزه تأمین اجتماعی در بنیاد حقوقی سخن آرا مراجعه فرمایید.

امتیاز post

همین حالا تماس بگیرید

سخن آرا با بهترین وکلای متخصص در این حوزه آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب حقوقی

سلام چطور میتونم کمکتون کنم ؟