بنیاد حقوقی سخن آرا

دفتر مرکزی: تهران، شهرک غرب

شعبه کرج: فلکه اول گوهردشت

مواردی که در این مطلب می‌خوانید

دریافت حق بیمه کارکنان به روش غیر از ارسال لیست کارکنان

ارتباط مستقیم با مشاور و وکیل متخصص

نگران نباشید، موسسه حقوقی سخن آرا در کنار شماست
دریافت حق بیمه کارکنان به روش غیر از ارسال لیست کارکنان

دریافت حق بیمه کارکنان از موضوعات مهم و حیاتی برای سازمان تأمین اجتماعی است زیرا به دلیل توجه ویژه ای که مقنن به حمایت از بیمه شدگان دارد، به سازمان تأمین اجتماعی اجازه داده شده است تا فارغ از لیست های ارسالی از دیگر روش های تعیین شده در قانون استفاده کرده و در صورت احراز رابطه کارگری- کارفرمایی نسبت به ایجاد حق بیمه و وصول آن اقدام کند که در قسمت زیر روش های تعیین شده اعلام می گردد؛

  • احراز رابطه کارگری- کارفرمایی از طریق بازرسی کارگاهی

با وجود تاکید مکرر بر پرداخت حق بیمه کارکنان، در برخی موارد کارفرمایان از اجرای این تکلیف خودداری می­کنند و بازرسین شعب اجرایی سازمان مجازند با حضور در کارگاه و بازرسی کارگاهی افراد شاغل را شناسایی و تعداد ایشان را جهت محاسبه حق بیمه و مطالبه آن به شعبه اعلام کنند.

  • همزمان در شعب تابعه سازمان با استناد به دستور العمل 539/5000 کمیته ای با عنوان کمیته احتساب سابقه تشکیل می گردد که بیمه شده با ارائه اسناد و مدارک خود تقاضای بررسی سابقه را می نماید و در صورت احراز رابطه، حق بیمه محاسبه و به کارفرما ابلاغ می گیرد و بعد از وصول آن، سابقه مورد ادعا احتساب می گردد که این اقدام سازمان به استناد دادنامه شماره 563 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مورد تأیید قرار گرفته است.
  • دیگر مورد مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. مرجع یاد شده به استناد ماده 148 قانون کار صلاحیت رسیدگی و صحت سنجی ادعای بیمه شده را دارد و بعد از احراز رابطه، تصویر دادنامه صادره به شعبه اجرایی سازمان جهت محاسبه حق بیمه اعلام می گردد.

جهت کمک رسانی به انجام امور بیمه ای شما عزیزان کارگروه تخصصی کارگری و کار فرمایی موسسه حقوقی سخن آرا آماده خدمت رسانی به شما دوست خوب در این بخش می باشد.

امتیاز post

همین حالا تماس بگیرید

سخن آرا با بهترین وکلای متخصص در این حوزه آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب حقوقی

سلام چطور میتونم کمکتون کنم ؟