بنیاد حقوقی سخن آرا

دفتر مرکزی: تهران، شهرک غرب

شعبه کرج: فلکه اول گوهردشت

مواردی که در این مطلب می‌خوانید

وکیل ملکی و ثبتی

ارتباط مستقیم با مشاور و وکیل متخصص

نگران نباشید، موسسه حقوقی سخن آرا در کنار شماست
وکیل ملکی و ثبتی

وکیل ملکی و ثبتی یا وکالت امور ملکی یکی از تخصصی ترین نوع وکالت می باشد، از این رو بدون تردید، دعاوی ملکی با توجه به حجم گسترده معاملات در حوزه املاک و نیز عدم آگاهی طرفین به حقوق و تکالیف خود، تعداد بی شماری از پرونده های حقوقی و کیفری را به خود اختصاص داده است.

برای رسیدگی به این موضوع مهم می بایست از بهترین وکیل ملکی و ثبتی ، مشاوره کارآمد دریافت نمود. در همین راستا بنیاد حقوقی سخن آرا، با بهره­مندی از بهترین وکلای پایه یک دادگستری در کرج و تهران که دارای تخصص در زمینه دعاوی ملکی و ثبتی می باشند آماده ارائه خدمات مشاوره ای و وکالت در دعاوی ملکی هستند.

منظور از دعاوی ملکی اموری است که در آن موضوع خواسته یک ملک بوده و یا منشأ آن ناشی از ملک باشد.

در عین حال، املاک به عنوان یک مال غیرمنقول باید به ثبت برسند. در غیر این صورت ممکن است زمینه اختلاف مهیا و در نتیجه آن، دعاوی متعددی مطرح شود.

طبیعتاً داشتن اطلاعات حقوقی و استفاده از وکیل ملکی و ثبتی متخصص امر می تواند به کاهش این مشکلات کمک نماید.

دعاوی ملکی (غیرمنقول) در خصوص اراضی (زمین ها)، آپارتمان ها، ویلایی ها، باغات و … مشمول موضوعاتی است که له و یا علیه اشخاص در محاکم و یا داوری ها قابلیت طرح و رسیدگی دارد. این بنیاد در تمامی موارد مذکور از رهگذر علم، دانش حقوقی و قانون در صدد حصول نتایج مطلوب است. 

وکیل ملکی و ثبتی

برخی از سوالات شما عزیزان در خصوص وکیل ملکی و ثبتی :

      • اما وکیل ملکی به چه کسی گفته میشود؟

      • وکیل ثبتی مشمول کدام وکلا میشود؟

      • وجه تمایز آنان در چیست؟

      • و سوال مهم تر اینکه وکیل قابل اعتماد و متبحر در این امر را چگونه شناسایی و انتخاب کنیم؟

    در بادی امر به تعاریف اولیه موضوع بحث یعنی وکیل ملکی و ثبتی خواهیم پرداخت.

    انواع وکالت ملکی و ثبتی :

    همانطور که اشاره شد دعاوی ملکی به صورت کلی در دو دسته حقوقی و کیفری اقامه می­گردند اما دسته مهمی در این امر به نام دعاوی ثبتی وجود دارد که عمدتاً در راستا ثبت املاک و ثبت اسناد مطرح می­ شوند. بنابراین هر سه دسته موضوع بحث ما خواهند بود.

    دعاوی ملکی در دادگاه های حقوقی عمدتاً با عناوینی چون خلع ید، تصرف عدوانی و تخلیه ید مطرح می­شوند که بنا به اقتضاء منشأ مالکیت و سبق تصرفات اقامه می­گردند. وکیل در این راستا از ابزارهای متعددی همانند احراز مالکیت مالک بوسیله سند رسمی، اثبات تصرفات خوانده، یا حتی ممکن است با استناد به روابط استیجاری، خلع ید مستاجر را از دادگاه درخواست نماید. لازم به ذکر از هر سه عنوان ذکر شده به دلیل مفصل بودن طرح موضوع، در مقاله های مجزا به صورت کامل به همراه نکات کاربردی پرداخته ایم.   

    گاهی اوقات وکیل تصمیم می­گیرد شکایت خود را از طریق محاکم کیفری اقامه نماید. این اقدام می­تواند منشأ در سرعت بخشیدن نتیجه داشته باشد یا حتی ممکن است قانون مجازات یا قوانین خاص را اهرم فشاری برای بدست آوردن نتیجه مطلوب بداند. همانطور که ذکر شد بسیاری از دعاوی مربوط به ثبت می­باشند که خود دارای سه تقسیم بندی مستقل است.

    اسناد؛ تمامی سند‌هایی که ما با آن سر و کار داریم را شامل می‌شود. در واقع سند، منحصر به ملک نمی‌شود. سجل شناسنامه، سند اختراع، علائم تجاری و… نیز نوعی سند هستند.

    ثبت ملک

    دعاوی ثبت ملک از دومین تقسیم بندی ذکر شده می­باشد. مواردی که با ملک در ارتباط هستند و الزاماً تغییر یا اصلاح سند را شامل نمی‌شوند، از این رو این دعاوی را با شناسه دعاوی ثبت املاک می­شناسیم. در نتیجه این تقسیم بندی عنوان مستقلی ‌را در محاکم به خود اختصاص داده است.

    اجرای سند لازم الاجرا

    سومین دعوی مد نظر که از آن به عنوان ابزار دست وکلا یاد می­شود اجرای سند لازم الاجرا می ­باشد. این دسته خود به سه عنوان مجزا؛ دعاوی اجرای ثبت، ابطال اجراییه ثبت و توقیف عملیات اجرایی یا ابطال آن تقسیم می­گردد.

    با توجه به اینکه در حال حاضر اکثر دعاوی مطروحه در محاکم دادگستری اعم از حقوقی و کیفری راجع به املاک و اسناد می باشد و مقوله ای گسترده و به شدت حائز اهمیت محسوب می گردد که تیم تخصصی بنیاد حقوقی سخن آرا چکیده ای از نکات کاربردی و تعاریف اولیه را در اختیار خواننده محترم قرار داده است. تجربه به ما نشان داده که بیشتر اختلافات حاصله در این نوع دعاوی به دلیل عدم آگاهی حقوقی افراد است و گاها سوءاستفاده افراد منفعت طلب در راستای تحصیل مال چنین افرادی، موجب طرح دعوا و شکایت می شود.

    اما ویژگی‌های یک‌ وکیل که او را متمایز میگرداند و شانس پیروزی شما در دعاوی را به حداکثر میرساند شامل چه مواردی است؟

    ویژگی های بهترین وکیل ملکی و ثبتی :

    وکیل ثبتی در این حوزه باید ارتباط خوبی بین موا‌د قوانین ثبت (به همراه تقسیم بندی ذکر شده) و قوانین خاص و مدنی برقرار کند. ضمن اینکه تخصص وی در مصوبه ها و آیین نامه های اجرایی نکته ای است که به سادگی نمی توان از آن عبور کرد.

    می دانیم که سند رسمی می تواند به عنوان برگ برنده یکی از دو طرف در محاکم مورد استناد قرار گیرد اما ویژگی خاص یک وکیل از آنجایی نمایان می شود که موکل بدون سند رسمی یعنی سند عادی و یا حتی بدون سند عادی به او مراجعه کرده باشد. چنین وکیلی ثبتی و وکیل ملکی باید آنقدر دانا و توانا به علم و موازین این حوزه باشد که هیچ گونه احساس نگرانی نسبت آینده پرونده مطروحه در موکل ایجاد نشود.در واقع چنین وکیلی با تجارب کسب شده از رویه های قضایی تمام راه های رسیدگی و نحوه دفاع از آن دعوی را میداند. برای چنین وکیلی ادله اثبات تنها به اسناد ختم نمی شود.

    بنیاد حقوقی سخن آرا با تمسک به برترین وکلا و قضات بازنشسته در امور ثبتی و ملکی در کرج و تهران، تیم تخصصی خود را گرد هم آورده تا رزومه خود را در رده بهترین مؤسسه حقوقی این زمینه قرار دهد.

    برای راهنمایی بیشتر مشاوران متخصص در زمینه وکیل ملکی و ثبتی این بنیاد، در اختیار شما هستند.

    عنوان دعاوی و مطالب مرتبط :

        • سرقفلی

      وکیل ملکی و ثبتی

      بهترین وکیل ملکی و ثبتی کرج و تهران

      برای مشاوره رایگان با بهترین وکیل ملکی و بهترین وکیل ثبتی با شماره 09128443840 تماس حاصل فرمایید و یا روی لینک واتزاپ کلیک کنید.

      قوانین حاکم:

      قوانین مرتبط با این دعاوی، قوانین حوزه ثبت می باشند که علاوه بر قانون مدنی به عنوان قانون اولیه و اصلی در قانون ثبت اسناد و املاک مطرح شده اند.

      قوانین و مقررات شهرداری،کمیسیون ها، مصوبه ها و در نهایت آیین نامه های اجرایی از قوانین مرتبط با مستندات و مستدلات وکلا در این دعاوی به شمار می آیند.

      ‫0/5 ‫(0 نظر)

      همین حالا تماس بگیرید

      سخن آرا با بهترین وکلای متخصص در این حوزه آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشد

      سایر مطالب حقوقی

      سلام چطور میتونم کمکتون کنم ؟