بنیاد حقوقی سخن آرا

دفتر مرکزی: تهران، شهرک غرب

شعبه کرج: فلکه اول گوهردشت

مواردی که در این مطلب می‌خوانید

استفاده از 5 بند قانونی برای حمایت از صندوق‌ پژوهش و فناوری

ارتباط مستقیم با مشاور و وکیل متخصص

نگران نباشید، موسسه حقوقی سخن آرا در کنار شماست
استفاده از 5 بند قانونی برای حمایت از صندوق‌ پژوهش و فناوری
بند 5 صندوق پژوهش و فناوری

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور و مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران افزایش درآمد پارک‌ها و ارائه خدمات مالی گسترده به شرکت‌های فناور را از دستاوردهای همکاری صندوق‌های پژوهش و فناوری با پارک‌ها دانست و گفت: برای توسعه خدمات صندوق‌های پژوهش و فناوری باید از ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان بهره برد.

محمد مهدی فریدوند امروز در کارگاه تخصصی تعاملات سه‌گانه پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به خدمات صندوق‌های پژوهش و فناوری گفت: این صندوق‌ها در سال ۱۴۰۰ رشد ۵۰ درصدی در صدور ضمانت‌نامه داشته‌اند.

وی ادامه داد: تفاوت صدور ضمانت‌نامه در این صندوق‌ها با بانک‌ها در این است که صدور ضمانت‌نامه بانک‌ها مختص شرکت‌های بزرگ است، ولی صندوق‌ها خدمات صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های کوچک و متوسط دارند.

فریدوند با اشاره به ارائه خدمات سرمایه‌گذاری خطرپذیر از سوی صندوق‌های پژوهش و فناوری، تاکید کرد: ارائه این خدمات از سوی صندوق‌های پژوهش و فناوری رشد داشته است. 

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور یادآور شد: ماموریت اصلی صندوق‌ پژوهش و فناوری حمایت از شرکت‌های فناور است، ولی چالش مهم در این زمینه، سهامدار بودن پارک‌های علم و فناوری در صندوق‌ها است.

وی یکی از ابزارهای حمایتی این صندوق‌ها را منابع اهرمی برای اعطای تسهیلات به شرکت‌ها دانست و اظهار کرد: استفاده حداقلی از ظرفیت‌های منابع صندوق‌های پژوهش و فناوری توسط پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد از چالش‌های این صندوق‌ها به شمار می‌رود.

وی، نبود منابع مناسب در پارک‌ها و مراکز رشد، عدم امکان مشارکت در افزایش سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری و تفاوت در رویکرد پارک‌ها و صندوق‌ها را از دیگر چالش‌های صندوق‌ها نام برد.

فریدوند اضافه کرد: رویکرد پارک‌ها یک رویکرد حمایتی و رویکرد صندوق‌های پژوهش و فناوری اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از صندوق‌ های پژوهش و فناوری بهره‌گیری شود، خاطرنشان کرد: بندهای ت ماده ۱۲، بند ت ماده ۶، بند ت ماده ۱۱، بند ج ماده ۴ و بند الف ماده ۱۷ قانون جهش تولید دانش‌بنیان از جمله ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از صندوق‌های پژوهش و فناوری است.

مدیر صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، نتیجه همکاری پارک‌های علم و فناوری با صندوق‌های پژوهش و فناوری را توانمندسازی صندوق‌ها، ارائه خدمات مالی گسترده‌تر به شرکت‌ها، افزایش درآمد مؤسسات مستقر در پارک‌ها و افزایش درآمد پارک‌ها ذکر کرد.

به نقل از خبرگزاری ایسنا

تفاهم نامه ها

امتیاز post

همین حالا تماس بگیرید

سخن آرا با بهترین وکلای متخصص در این حوزه آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب حقوقی

سلام چطور میتونم کمکتون کنم ؟