بنیاد حقوقی سخن آرا

دفتر مرکزی: تهران، شهرک غرب

شعبه کرج: فلکه اول گوهردشت

مواردی که در این مطلب می‌خوانید

اعتراض به رأی کمیسیون ماده 77 شهرداری ها

ارتباط مستقیم با مشاور و وکیل متخصص

نگران نباشید، موسسه حقوقی سخن آرا در کنار شماست
اعتراض به رأی کمیسیون ماده 77 شهرداری ها

در کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری ها به اختلافات و اعتراضات مؤدیان و شهرداری ها که ناشی از پرداخت عوارض و بهای خدمات می باشد، رسیدگی می گردد.

ماده 77 قانون شهرداری ها: “رفع هرگونه اختلاف بین مؤدی و شهرداری در مورد عوارض به کمیسیون مرکب از نمایندگان وزارت کشور، دادگستری و انجمن شهر (شورای شهر) ارجاع می شود و تصمیم کمیسیون مزبور قطعی است. بدهی هایی که طبق تصمیم این کمیسیون تشخیص داده شود طبق مقررات اسناد لازم الاجرا به وسیله اداره ثبت قابل وصول است. اجرای ثبت مکلف است بر طبق تصمیم کمیسیون مزبور به صدور اجرائیه و وصول طلب شهرداری مبادرت نماید.”

از آنجایی که اعتراض به آراء کمیسیون ماده 77 شهرداری ها نیازمند تخصص و تسلط به قوانین مربوطه است، مؤسسه حقوقی سخن آرا با کادری متخصص و مجرب، آماده ارائه خدمات در این خصوص می باشد.

نحوه اعتراض به تصمیم کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری ها و مرجع صالح به رسیدگی آن:

مطابق اصل 173 قانون اساسی و ماده 13 قانون دیوان عدالت اداری، آراء صادره از سوی کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری ها از سوی اشخاص، اعم از حقیقی و حقوقی قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری می باشد.

شخص معترض می بایست پس از ثبت نام در سامانه ثنا، دادخواست خود را تنظیم و با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی، دادخواست مختص به دیوان عدالت اداری را با خواسته اعتراض به تصمیم کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری ها ثبت نموده که این دادخواست جهت رسیدگی به شعب دیوان عدالت اداری ارجاع می گردد. رسیدگی در دیوان عدالت اداری به صورت غیرحضوری صورت می پذیرد و چنانچه نیازی به حضور طرفین دعوی جهت رسیدگی به پرونده باشد، با ارسال ابلاغیه جلسه رسیدگی تعیین و از طرفین دعوی جهت حضور و ارائه توضیحات و دلایل و مستندات دعوت به عمل می آید.

نکته حائز اهمیت آن است که از آنجایی که آراء صادره از کمیسیون ماده 77 قطعی محسوب می گردند لازم الاجرا بوده و جهت جلوگیری از اجرای آن تا رسیدگی به اعتراض و حصول نتیجه در پرونده تشکیل شده نزد دیوان عدالت اداری، می بایست فرد تقاضای صدور دستور موقت جهت توقف عملیات اجرایی را همزمان با خواسته اصلی مطرح نماید که شعبه رسیدگی کننده پس از بررسی شرایط، با اخذ تأمین مناسب جهت جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی، این دستور را صادر و اجرای حکم تا اخذ نتیجه نهایی از دیوان عدالت اداری متوقف می گردد.

آراء صادره توسط شعب بدوی دیوان عدالت اداری قابل اعتراض بوده و پرونده جهت رسیدگی به اعتراض وارده به شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری ارجاع می گردد.

مهلت اعتراض به رأی صادره از کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری ها:

چنانچه فرد مقیم ایران باشد، مهلت سه ماهه از تاریخ ابلاغ جهت طرح شکایت و اعتراض نزد دیوان عدالت اداری را دارد و چنانچه فرد مقیم خارج از ایران باشد، این مهلت شش ماهه خواهد بود.

نمونه دادخواست اعتراض به تصمیم کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری ها:

خواهان: (مشخصات مؤدی)

خوانده: (شهرداری منطقه مربوطه)

خواسته: اعتراض به رأی کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری ها به شماره —– مورخ —— و تقاضای نقض آن

دلایل و مستندات: 1- تصویر رأی صادره از کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری ها و گواهی ابلاغ آن

2- مدارک مثبت ادعا در جهت نقض رأی

ریاست محترم دیوان عدالت اداری

احتراماً به استحضار می رساند رأی اصداری از کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری ——– به شماره —– مورخ —— مبنی بر ———-، با توجه به اسناد و مدارک ابرازی خصوصاً سند —–، مغایر مواد —- از قانون (مقررات مربوطه) و خارج از حدود اختیارات و صلاحیت ذاتی و قانونی این کمیسیون بوده و رأی صادره موجب تضییع حقوق اینجانب گردیده است. لذا با توجه به مراتب فوق صدور رأی شایسته مبنی بر نقض رأی فوق الاشعار از کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری مورد تمناست.

2.3/5 - (3 امتیاز)

همین حالا تماس بگیرید

سخن آرا با بهترین وکلای متخصص در این حوزه آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب حقوقی

سلام چطور میتونم کمکتون کنم ؟